مناطق آزاد بهشت سرمایه‌گذاری ایران | از بستر تا بهره‌روی در مناطق آزاد یک گام باقی‌است

مناطق آزاد بهشت سرمایه‌گذاری ایران | از بستر تا بهره‌روی در مناطق آزاد یک گام باقی‌است
هشتمین نشست معاونین فرهنگی و مدیران گردشگری و میراث فرهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با محوریت گردشگری سلامت و توسعه گردشگری خارجی در منطقه آزاد اروند برگزار شد.

به گزارش نجواخبر، میرزایی مدیر گردشگری شورای مناطق آزاد بیان کرد: تلاش داریم با توسعه گردشگری سلامت و جذب گردشگر خارجی و داخلی زمینه را جهت پرورش گردشگری مناطق آزاد افزایش دهیم، این نشست با حضور معاونین فرهنگی و مدیران گردشگری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی سراسر کشور و با حضور فعالان و مستندسازان گردشگری از جمله آقای قارایی مستندساز مطرح ایرانگرد شد.

خلیلی‌نیا معاون فرهنگی دبیرخانه شورای مناطق آزاد بیان کرد: ضمن خیر مقدم حضور مدیران گردشگری و فرهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را به فال نیک می‌گیریم. ما مفتخریم به شهری که نماد مقاومت و افتخار است اعم از آبادان و خرمشهر در قالب منطقه آزاد اروند میزبان عزیزان باشیم. در منطقه‌ای خدمت میکنیم که بیش از ۵ هزار شهید در خرمشهر، شلمچه... آرمیده و مفتخریم در این منطقه میزبان راهیان نور و زیارت اربعین هستیم و با خدمات ممتاز و برپایی بیش از ۵۰۰ موکب مراسم اربعین را به تاکید مقام معظم رهبری با حمایت و پشتیبانی منطقه آزاد و حمایت مردمی همواره در این منطقه برگزار می‌شود و امسال هم ۵ شهریور ۱۴۰۳ توفیق خدمت به زائران حرمین راخواهیم داشت.

خلیلی نیا افزود: جمعیت آبادان از بعد جنگ تحمیلی نصف شده ولی همواره شهر حسینه‌ها و مساجد است و دروازه ورود بشری هست. جاذبه های طبیعی از جمله: اروند رود و بهمن شیر ظرفیت‌های منحصربه‌فردی است که برای این دیار ارزش محسوب می‌شود، وجود پالایشگاه نفت آبادان با ظرفیت ۱۵ میلیون لیتر بنزین یکی از زمینه های توسعه گردشگری خارجی است که توسط مهندسان انگلیسی و کارگران هندی... تأسیس شد و ایجاد مجموعه های مسکونی برین، سینما نفت آبادان که از ۶۰ سال پیش پابرجاست و آبادان قبل از انقلاب ۶۰ سینما داشته که نشان از ظرفیت هنری فرهنگی و اقتصادی است که آبادان را به شهری بدون بیکار تبدیل کرده بوده است. شهر آبادان به عنوان یک شهر پیشرفته فرهنگی با ظرفیت‌های عظیم بندری از گذشته تا کنون بوده است.

وی گفت: آبادان در گذشته به عبادان معروف بوده است، به معنای شهر عابدان که طی تاریخ به آبادان نام‌گذاری شده است. حضور موفق در فرصت های دیده شدن مثل نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، تعامل با کشورهای حوزه خلیج فارس و منطقه خاورمیانه یکی از ظرفیت های قابل توجه است که باوجود ظرفیت‌های عراق و شهرهای شیعه نشین کربلا، نجف ... می‌تواند در حوزه گردشگری سلامت و فرهنگی پتانسیل بسیار قابل توجهی باشد. در دوران کرونا روزانه ۲ هزار گردشگر سلامت در منطقه از کشورهای اطراف به ویژه عراق را پذیرا بودیم، اما ظرفیت هتلی منطقه نیازمند توسعه و گسترش است و درسال گذشته ۳ هتل ساخته و به بهره‌وری رسیده است، مشکلاتی در این منطقه هست که انشالله در آینده نزدیک با همت و تلاش دوستان رفع خواهد شد.

وی افزود:منطقه آزاد اروند در بین مناطق آزاد کشور رتبه برتر و همچنین در حوزه های فرهنگی، حقوقی عمران و زیربنایی به عنوان برترین منطقه آزاد درسال ۱۴۰۲ شناخته شده است.

علی زارع مدیرعامل منطقه آزاد اروند بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌هایی که به منطقه آزاد اروند سپرده شده مسئولیت‌های اجتماعی و مسئولیت‌های فرهنگی است. اقتصاد ما اقتصاد فرهنگی است و تعریف ما از فرهنگی، اقتصاد فرهنگی و اسلامی است. وی افزود: ظرفیت‌هایی کم نظیری در منطقه آزاد اروند کجود دارد، بیش از ۱۰۰ جاذبه ملی- گردشگری در آبادان و خرمشهر ثبت شده است که در حوزه گردشگری جنبه‌های مختلفی را ایجاد می‌کند و تلاش می‌کنیم گردشگری را به عنوان یک صنعت ویژه تبدیل کنیم و در منطقه این ظرفیت را هرچه بیشتر توسعه دهیم و زمینه‌های جذب گردشگر فرهنگی، سلامت و اقتصادی ... را ایجاد کنیم. امید است به همت عزیزان در راستای اهداف پیش رو در سال جدید ظرفیت‌های بالقوه را بالفعل برسانیم.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/256089

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب